A menyasszonyi ruha tervezése
2016. október 16. írta: WeddingWay

A menyasszonyi ruha tervezése

Előkészületek III.

A RUHA. Megvan már a ruha? Milyen lesz a ruha? Érkeztek a kérdések hónapokkal az esküvő előtt, és ahogy közeledett a dátum, úgy vált egyre gyakoribbá az érdeklődők száma. Nos „sajnos” mindig csalódást kellett okoznom a válaszommal, hiszen a ruhám csupán 2 nappal a menyegző előtt készült el. :)

A menyasszonyok többsége a dátum kitűzése után azonnal beleveti magát a katalógusokba vagy online felületeken nézelődik a legújabb trendeket kutatva. Sokan nincsenek tisztában (és jogos a kérdés: honnan is tudhatnák?) azzal a néhány „aprócska” kérdéssel, hogy milyen ruha áll jól nekik, milyen alkatúak pontosan, melyik ruha előnyös számukra? Korábbi blog bejegyzésemben (lsd. A ruha megtalálja menyasszonyát) már esett szó a ruhaszalonokról, most pedig nézzünk egy másik választási lehetőséget, a tervezést.

nik_0783.jpg

Az esküvőnk dátumának fixálását követően én először felmértem milyen ruhaszalonok találhatóak Budapesten. Ezután eltelt néhány hét, míg egyik nap, egy nagyon jó barátnőm felhívott azzal a fantasztikus hírrel, hogy neki is megkérték a kezét és menjünk együtt ruhákat próbálni. Természetesen nem telt el pár nap és máris az egyik belvárosi szalonban találtam magam vele együtt, amint épp az ott dolgozó hölgy segítségével először ő, majd én is belebújtunk az egyik ruhába. A tükörben állva, sem neki sem pedig nekem nem volt olyan érzésem, hogy „na ez lesz az” de azért valljuk be, elsőre csak nagyon kevés embernek sikerül. A próbát követően még pár alkalommal elkísértem őt néhány szalonba, azonban akkor én már nem kíséreltem meg felvenni egy ruhát sem. Hogy miért? Vannak pillanatok, amikor valami megmozdul az ember fejében és egészen máshogy képzeli el a dolgokat. A legelső alkalom után nekem is valami „bekattant”, méghozzá az, hogy én nem szeretnék olyan ruhát felvenni a nagy napon, amit előttem 20 másik menyasszony viselt a nyár folyamán, ugyanis szeptember - valljuk be - kicsit a szezon végét jelenti. Tudom, másnak ez nem jelent problémát, hiszen a szalonokban gyönyörű ruhákat lehet találni, most már rengetegféle fazonban és abszolút ki tudják elégíteni a menyasszonyok vágyait elérhető áron. Na és mit lehet tenni akkor, ha én olyan ruhát szeretnék, ami egyedi, a saját ötleteimet és elképzeléseimet tükrözi, olyan anyagból, színből készül, amit én választok ki és nem utolsó sorban senki másnak nem lesz olyan, csak nekem! Ekkor valósul meg a menyasszonyi ruha tervezése!

received_1024438450921445.jpeg

Kata rendkívül kedves, segítőkész és őszinte; ismeri az anyagokat és azok játékát, figyel a menyasszonyra minden tekintetben és arra, hogy valóban gyönyörűvé varázsolja nemcsak a ruhát, de a menyasszonyt is a nagy napon, hiszen mi lehetne ennél fontosabb? Első konzultációnk közel 8 hónappal az esküvő előtt történt meg, amikor egy kávézóban üldögélve Kata felmérte, hogy milyen alkat vagyok, milyen ruha állna jól nekem, van-e már elképzelésem. Ahogy meséltem, Kata rajzolgatott és igyekezett elmondani, hogy milyen lehetőségeim vannak. A találkozó végére egy skiccben örökítette meg mindazt, amit megbeszéltünk. Ezt követően hónapok teltek el, közben én inspirálódtam és gyűjtögettem a képeket, de már igazából megvolt a pontos elképzelés a ruhát illetően. :)

screenshot_2016-03-18-19-52-39-1.png

Néhány hónap kihagyás után, július végén került sor a méretvételre Kata belvárosi szalonjában, ahol későbbiekben a próbák is zajlottak. Ekkor sikerült kiválasztani, hogy milyen csipkét szeretnék viszontlátni a ruhámon illetve átbeszéltük, a szoknyarész anyagát is. Augusztus közepén mentem először az „igazi” próbára, teli izgalommal! :D Ezen a napon még csak az alapokat láttam magamon, az alsó szoknya már megvolt, de felül még csak egy átlátszó tüll takart, amire már aznap rákerült az általam kiválasztott csipke. Ha valaki azt gondolná, milyen egyszerű lehet egy menyasszonyi ruha próba, az téved! :) Minden alkalommal legalább 2-3 óra egy helyben állás várt, de őszintén nem panaszkodhatom, mert az az érzés, amikor látom, hogyan varrják rám álmaim ruháját és hétről hétre, napról napra közelebb kerülök ahhoz, hogy ebben mondom ki a boldogító igent; nos, szó szerint leírhatatlan. Arról nem is beszélve, hogy a próbák rendkívül jó hangulatban teltek, Kata és segítője, Gabi igazán lelkesek és ügyesek, hiszen alig 5 alkalom után elkészült A RUHA.

Az átadás napján Kata egyedi logója is rákerült gyönyörű új szerzeményemre, majd egy gyors utolsó pillantás a tükörben, hogy minden stimmel-e és büszkén, teli mosollyal nyugtáztam, hogy igen! Ruhazsákomat felkapva búcsúztam Katától és nem győztem elmondani, hogy mennyire hálás vagyok! :)

14333650_1099402583481085_7023948425368879606_n.jpg

Felmerül természetesen a kérdés, hogy mi lesz a ruhával az esküvő után… Ruhaszalonok esetében legkésőbb hétfőn vagy kedden visszaviszi a menyasszony és talán elmorzsol egy könnycseppet, hogy álmai ruhája kikerül kezéből. Én viszont vidáman tettem el szekrényembe és azóta, már kétszer is elővettem (egyszer megmutattam valakinek, másodszor pedig csak megcsodáltam ismét). Talán többet nem veszem fel, de igazából nem lehet tudni mit hoz az élet, még az is előfordulhat, hogy valaki felkér, hogy örökítsük meg újra a gyönyörű ruhámat és éljük át egy fotó erejéig azt a pillanatot, amikor a vőlegényem és én, kéz a kézben sétálunk a boldogság felé! <3

nik_0607.jpg

nik_0723.jpg

nik_1059.jpg

Ha van véleményed, vagy csak megosztanád gondolataidat velem, ne habozz, kommentben várom! ;)

Szép napot kívánok!

Anita

www.weddingway.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://weddingway.blog.hu/api/trackback/id/tr7011813427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása